Şöyle güzel bir Kars yazısı gelmesin mi?
Şimdiye
kadar gezmiştir oraları didik didik etmiştir, duramaz yerinde diyorsunuz,
biliyorum. Ama maalesef daha gezemedim. 😂 Çünkü ben daha iç dünyama olan
yolculuğumdayım. Doğunun incisi Kars’ı daha keşfetmek için çok zamanım olacak.
Evet heyecanlıyım; hazır Doğudayken buraları keşfetmeden tabii ki de
dönmeyeceğim arkadaşlar. Bazı şeylerin vaktini bekliyorum sadece. Kışı ayrı,
yazı ayrı güzellikte olan yerler buralar. Zaten daha ne kadar oldu geleli. O
zaman Kars’ı neden mi yazayım? Daha görmedin, gezmedin neresini yazacaksın
diyeceksiniz. Takılmayın. Buraya kadar okuduysanız biraz daha devam
edebilirsiniz. Kars gezi yazısı değildi zaten amacım.
Atama sonuçlarının belli olması
üzerine " Kars Selim ilçesi ... İlkokuluna atamanız gerçekleştirilmiştir" diye
gelen hayatımın en güzel mesajının ardından bir süre havalara uçtum. (Bu heyecanı
ve mutluluğu iliklerime kadar yaşadım diyebilirim.) Sonrasında neden THY’yi
arayıp ertesi gün Kars'a uçmuyorum ki dedim. Hemen uçak biletimi aldım ve
ertesi gün hop Karstayım. Uçak bulutların üzerinde süzüldükçe
düşüncelerimin, zihnimde canlandırdığım, ayaklarımı yerden kesen hayallerimin
peşinden gidiyor oluşumun yolculuğundaydım aslında. Pazartesi ilk iş evrak, kayıt-
atama işlerini halledip en kısa zamanda da göreve başlamaktı amacım. Nitekim de öyle oldu. 27 yıllık yaşamımda
verdiğim en güzel karardı burada olmak. Kendi iç dünyama olan yolculuğa çıktım
demiştim ya hani ,sanki kendimi hep burada yaşıyormuş, uzun zamandır da buraya
ait hissediyormuşum gibiydim. Hala da öyleyim. Tabii ilk görev yeri için veli
nimet buralar. Öğretmenin çok sevilip sayıldığı, baş üstünde tutulduğu ve
bazı değerlerin hala var olduğunu görebildiğiniz ve hissedebildiğiniz bir yer
Kars... Serhatlar Şehri... Benim Edirne'den Kars’a uzanan hikayemin ilk
yazısı... Burada edineceğim tecrübeler, yaşanmışlıklar, yaşanacaklar dostluklar,
bana anlam katacak, beni daha çok ben yapacak kazanımlarla hayatımı etkileyen
bir şehir olacağı hiç şüphesiz. Şanslıyım evet. Buraya ayak basar basmaz
anladım bunu. İnsanların sıcaklığı, farklı kültürel değerler, yaşantılarla;
buradan bir gün ayrıldığım zaman arkamda bana ait bir izle buradan gideceğim
güne kadar yaşayacak olduğum, günlerin, ayların, yılların getireceği heyecan ve
zaman zaman yaşayacağım zorlukların olacağını bilerek 2 ayı devirdim. Hala daha
Kars’ta olduğuma inanamıyorum diyebilirim. Beni yakinen tanıyanlar bilirler ki
çocukluğumdan beri birçok şehri gezip, harmoni bir kültür yapısına aşina olduğumdan,
girdiğim ortama da kolay uyum sağlayabiliyorum. Belki siz buna başka bir tanım
yapabilirsiniz. Aslında pedagojik açıdan da yorumlamam gerekirse çok mutlu bir
çocukluk dönemi geçirmenin, oyun kurma becerisinin önemli olduğunu ve 6 yaşa
kadar kişilik gelişiminin büyük bir çoğunluğunu tamamladığını da düşünürsek o
dönemde hep yeri geldiğinde kendi başına oyun kurabilme becerisi gösteren ama bir
topluluğa girdiğinde de diğer çocuklarla uyum içinde oyun oynayıp iletişim kuran,
vakit geçirebilen bir çocukluk dönemi geçirmişim. Yani sosyo -duygusal gelişimi
iyi bir çocukmuşum. (Sosyo-duygusal
gelişimi, çocuğun duygularının farkında olması, kendini tanıması, hangi durumda
nasıl davranacağını bilerek duyguları üzerinde denetiminin artması ve
yaşadığı topluma uyum sağlaması olarak ifade edebiliriz. ) Bu
dönemleri nasıl atlattığımız aslında bizim ileriki yaşamımız hakkında bilgiler
veriyor. Vygotsky'e saygılarımla diyerek anmadan geçemiyorum. Sözün özü
çocukluk dönemini ne kadar sağlıklı yaşarsak yetişkinlik dönemimizi o denli
etkiliyor. Hiç bilmediğiniz, yabancı olan bir ortama adapte olma sürecimi bu
şekilde değerlendirmiştim kendimce.
Artık
Karstayım işte. Burada yaşayacak ve edinecek olduğum deneyimler için
sabırsızlanıyorum. Her günüme bir gün öncesinden daha fazla ne katabilirim
diyerek yaşıyorum. Meslek hayatımda da ilk hedefimin kalplere dokunmak olduğunu
düstur edinerek, severek yaptığım, iş olarak görmediğim, hayatımın her alanına
etki eden öğretmenliği burada yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum.
Çok sevdiği mesleğini Kars’ta icra etmek için yola
çıkan, karda açan bir kardelenin hikayesi benimkisi...
Kars
anılarıma merhaba diyelim o zaman... 😊

O zaman Serhad şehrimiz Kars’a hoş geldiniz öğretmenim 😇
YanıtlaSilHoş buldum Öğretmenim, can-ı gönülden hem de...
Sil