Şöyle güzel bir Kars yazısı gelmesin mi? 

Şimdiye kadar gezmiştir oraları didik didik etmiştir, duramaz yerinde diyorsunuz, biliyorum. Ama maalesef daha gezemedim. 😂 Çünkü ben daha iç dünyama olan yolculuğumdayım. Doğunun incisi Kars’ı daha keşfetmek için çok zamanım olacak. Evet heyecanlıyım; hazır Doğudayken buraları keşfetmeden tabii ki de dönmeyeceğim arkadaşlar. Bazı şeylerin vaktini bekliyorum sadece. Kışı ayrı, yazı ayrı güzellikte olan yerler buralar. Zaten daha ne kadar oldu geleli. O zaman Kars’ı neden mi yazayım? Daha görmedin, gezmedin neresini yazacaksın diyeceksiniz. Takılmayın. Buraya kadar okuduysanız biraz daha devam edebilirsiniz. Kars gezi yazısı değildi zaten amacım.

Atama sonuçlarının belli olması üzerine " Kars Selim ilçesi ... İlkokuluna atamanız gerçekleştirilmiştir" diye gelen hayatımın en güzel mesajının ardından bir süre havalara uçtum. (Bu heyecanı ve mutluluğu iliklerime kadar yaşadım diyebilirim.) Sonrasında neden THY’yi arayıp ertesi gün Kars'a uçmuyorum ki dedim. Hemen uçak biletimi aldım ve ertesi gün hop Karstayım.  Uçak bulutların üzerinde süzüldükçe düşüncelerimin, zihnimde canlandırdığım, ayaklarımı yerden kesen hayallerimin peşinden gidiyor oluşumun yolculuğundaydım aslında. Pazartesi ilk iş evrak, kayıt- atama işlerini halledip en kısa zamanda da göreve başlamaktı amacım. Nitekim de öyle oldu. 27 yıllık yaşamımda verdiğim en güzel karardı burada olmak. Kendi iç dünyama olan yolculuğa çıktım demiştim ya hani ,sanki kendimi hep burada yaşıyormuş, uzun zamandır da buraya ait hissediyormuşum gibiydim. Hala da öyleyim. Tabii ilk görev yeri için veli nimet buralar.  Öğretmenin çok sevilip sayıldığı, baş üstünde tutulduğu ve bazı değerlerin hala var olduğunu görebildiğiniz ve hissedebildiğiniz bir yer Kars... Serhatlar Şehri... Benim Edirne'den Kars’a uzanan hikayemin ilk yazısı... Burada edineceğim tecrübeler, yaşanmışlıklar, yaşanacaklar dostluklar, bana anlam katacak, beni daha çok ben yapacak kazanımlarla hayatımı etkileyen bir şehir olacağı hiç şüphesiz. Şanslıyım evet.  Buraya ayak basar basmaz anladım bunu. İnsanların sıcaklığı, farklı kültürel değerler, yaşantılarla; buradan bir gün ayrıldığım zaman arkamda bana ait bir izle buradan gideceğim güne kadar yaşayacak olduğum, günlerin, ayların, yılların getireceği heyecan ve zaman zaman yaşayacağım zorlukların olacağını bilerek 2 ayı devirdim. Hala daha Kars’ta olduğuma inanamıyorum diyebilirim. Beni yakinen tanıyanlar bilirler ki çocukluğumdan beri birçok şehri gezip, harmoni bir kültür yapısına aşina olduğumdan, girdiğim ortama da kolay uyum sağlayabiliyorum. Belki siz buna başka bir tanım yapabilirsiniz. Aslında pedagojik açıdan da yorumlamam gerekirse çok mutlu bir çocukluk dönemi geçirmenin, oyun kurma becerisinin önemli olduğunu ve 6 yaşa kadar kişilik gelişiminin büyük bir çoğunluğunu tamamladığını da düşünürsek o dönemde hep yeri geldiğinde kendi başına oyun kurabilme becerisi gösteren ama bir topluluğa girdiğinde de diğer çocuklarla uyum içinde oyun oynayıp iletişim kuran, vakit geçirebilen bir çocukluk dönemi geçirmişim. Yani sosyo -duygusal gelişimi iyi bir çocukmuşum. (Sosyo-duygusal gelişimi, çocuğun duygularının farkında olması, kendini tanıması, hangi durumda nasıl davranacağını bilerek duyguları üzerinde denetiminin artması ve yaşadığı topluma uyum sağlaması olarak ifade edebiliriz. ) Bu dönemleri nasıl atlattığımız aslında bizim ileriki yaşamımız hakkında bilgiler veriyor. Vygotsky'e saygılarımla diyerek anmadan geçemiyorum. Sözün özü çocukluk dönemini ne kadar sağlıklı yaşarsak yetişkinlik dönemimizi o denli etkiliyor. Hiç bilmediğiniz, yabancı olan bir ortama adapte olma sürecimi bu şekilde değerlendirmiştim kendimce. 

Artık Karstayım işte. Burada yaşayacak ve edinecek olduğum deneyimler için sabırsızlanıyorum. Her günüme bir gün öncesinden daha fazla ne katabilirim diyerek yaşıyorum. Meslek hayatımda da ilk hedefimin kalplere dokunmak olduğunu düstur edinerek, severek yaptığım, iş olarak görmediğim, hayatımın her alanına etki eden öğretmenliği burada yapıyor olmaktan mutluluk duyuyorum. 

Çok sevdiği mesleğini Kars’ta icra etmek için yola çıkan, karda açan bir kardelenin hikayesi benimkisi... 

Kars anılarıma merhaba diyelim o zaman... 😊

 

 



Yorumlar

  1. O zaman Serhad şehrimiz Kars’a hoş geldiniz öğretmenim 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum Öğretmenim, can-ı gönülden hem de...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar