KPSS 'DE 80 PUAN VE ÜSTÜ NASIL ALINIR? BEN NASIL ALDIM ?
Öğretmenlik alanına girecek olanlar için önce alandan başlamakta fayda var. Çünkü alan % 50 etkili. Benim önceliğim alanımdı. Sonrasında Eğitim Bilimleri ve Genel Yetenek(GY)- Genel Kültür (GK). Alanı olmayanlar için
eğitim bilimlerinden başlamak doğru olur diye düşünüyorum.
Nasıl ders çalıştım?
Öncelikle en iyi nasıl anladığını bilmen gerekiyor. Eğitim
bilimlerinden bildiğimiz üzere buna meta biliş diyoruz. Ben yazarak ve sesli
tekrarla iyi öğreniyorum. Geçen yıllardan çok iyi tuttuğum bir eğitim bilimleri
defterim vardı. Onu saklamıştım. (bu cepte) Okul öncesi alanında videolardan
dinlediklerimi yazdım. Ama bir dersi bir kaç farklı hocadan dinledim. Hangi
hoca neyi anlatmadıysa diğer hocadan onu tamamladım. Üniteyi bitirdikten sonra
çıkmış yılların sorusunu çözdüm. Sonra testlere yöneldim. Diğer üniteye
geçerken ilk üniteyi tekrar ettim. İkinci üniteyle beraber onunla ilgili de
soru çözdüm. Böyle dersi bitirdim. Eğitimden bildiğimiz üzere buna ne diyoruz? Sarmal
öğrenme.
Alanla ilgili çözdüğüm sorularda yaptığım yanlışlar üzerinde çalıştım. Eğitim bilimlerine geçtiğimde alanla ilgili çözdüğüm denemelerde hep yanlış yaptığım sorulara baktım.
Ben sevmediğim öğretmenlerden konuyu anlayamıyorum. O yüzden birinin çok
övdüğü bir öğretmenden hiç bir şey anlamadığım, üslubunu sevmediğim için başka
öğretmenlerden dinlediğim dersler çok oldu. O yüzden sevdiğiniz öğretmenlerden
dersi dinleyin.
Eğitim bilimlerinde konu anlatımı defterim olduğu için bu yıl onun üzerine
sadece eksik ve güncel olanları yazdım. Bu bana zamandan tasarruf sağladı. Eğitim
bilimlerinde buna ekonomiklik ilkesi diyoruz. Çıkmış yılların sorularını çözdüm
hem de defalarca. Aynı soruları ara ara, irdeleyerek tekrar çözdüm. Bunları
yaptığım için sınavın büyük çoğunluğunu hallettim.
Gelelim GK-GY... Doğrusunu söylemek gerekirse 3 ay gibi kısa bir zamanda
hazırlandığım için bunlara pek bakmadım. Bana puan getirecek derslere yöneldim. Matematik temelim olduğu için ve paragraf sorularını da yaptığımdan Türkçe matematiğe hiç çalışmadım. Bol bol kitap okumanın faydalarını burada görüyorum. Çünkü bu yıl
Türkçe soruları inanılmaz zordu. Düzenli kitap okumak hem soruları daha hızlı okumanızı hem de anlamanızı kolaylaştırıyor. Kitap okumak da benim hayat felsefem. Sınavda bunun çok
faydasını gördüm. Matematikten 15 soru yaptım ve yaptıklarım arasında hiç
yanlışım çıkmadı. Mantık sorularını da bu zamana kadar hiç kaçırmadım çünkü çok
severek çözüyorum. Girdiğim Aleste de rahatlıkla yapabildim.
Genel Kültürde vatandaşlıktan hiç yanlışım çıkmadı. Tüm soruları doğru
cevaplandırdım. Çünkü vatandaşlığa inanılmaz çalıştım. Çok severek dinlediğim bir tane öğretmen vardı. İnanılmaz güzel anlatıyor. (ismini soranlara söylerim) Güncel sorulardan
1 yanlışım çıktı. Gelelim tarihe... Vaktim kalmadığı için çalışamadım. Çünkü
tarih çok uzun ve unutulmaya müsait bir ders. O yüzden çalışamadım. Zaten ona
da çalışsaydım alanımda 1.falan olurdum herhalde :) coğrafyaya genel tekrar
videolarından baktım. Çok iyi olmasa da yaptım bir şeyler :)
Genel olarak bu şekilde çalıştım. Dediğim gibi herkesin anlama kapasitesi,
çalışma stili kendisine göre değişir. Kendi çalışma düzeninizi en iyi siz
bilirsiniz. Günde kaç saat verimli çalışırsınız, ekstra bir işte çalışıyorsanız
da ona göre kendinizi ayarlarsınız.
Ekstra yaptığım bir şey var mı?
Ben kavram ve zihin haritalarını çok severim. İnanılmaz işe yarıyor. Eğitim
bilimlerinden özellikle kuramları bu şekilde bol tekrar ettim. Çalışma masama
küçük notlar astım. Mola verdiğim zamanlar da onları okudum. Sınavdan sonra da
çöpe attım :) Çok iyi hissettiriyor insana. Sınav bitince atmak ; bilgisayarda
geri dönüşüm kutusunu boşaltmış gibi hissettirmişti bana :)
Kitap tavsiyesi var mı?
Bir tane bile kitap almadım. Tek bir kpss kitabına 5 lira vermedim. Yüzlerce
lira harcamaya da gerek yok. Paran çoksa alabilirsin tabi. Ama ben almadım.
Pişman mıyım? Hayır. Atanmak için gerekli puanın çok üzerinde bir puan aldım
zaten. Bilindik kitaplar iyidir. Kpss gruplarında çok güzel sorular var
onlardan da faydalanılabilir.
Dershaneye gitmeye gerek var mı?
Bence zaman kaybı. Oraya giderken hazırlanmak, yolda geçirilen zaman falan bana zaman kaybı geliyor. O süreyi evde çalışırken değerlendirebilirsin. Sosyalleşme falan derseniz de bi zahmet kpss zamanı sosyal olmayın. Kazanmak istiyorsanız olabildiğince asosyal olun. 3-5 aydan bir şey kaybedilmez. Ama derseniz ki daha düzenli çalışırım o da sizin bileceğiniz iş. Bence öz düzenleme ve değerlendirme becerisi de burada devreye giriyor.
Motivasyonu nasıl sağladın?
Ben sınavlarda heyecanlanan bir insanım. Öğrenciliğim boyunca hep bilmediğimden değil heyecandan kaybettiğimi söylerdi hocalarım. Bu sefer moralimi ve heyecan düzeyimi kontrol etmeye çalıştım. Nefes çalışmaları yaptım. Ve bol bol içsel konuşma yaptım. (Bu sene bu sınavı kazanacağıma inanıyorum. Elimden geleni yapıyorum tarzı) Başkalarıyla değil insan kendisiyle halletmeli bazı şeyleri.
Aile faktörü de çok önemli. Sizi destekleyen bir aileniz, evliyseniz eşiniz, çocuklarınızın bu süreçte verdikleri moral sizi rahatlatıyor. Yapacağınıza olan inancınızı yükseltiyorlar.
Her şey insanın kendisinde bitiyor. Çalıştıktan
sonra olmayacak bir şey yok. Kendine güvenerek pes etmeden çalışmak gerekir. Tabi
biraz da kısmet, olacaksa olur zaten. Anlatırken basitmiş gibi geliyor her şey
ama değil. Zorlu bir süreç. Bakmayın ben 3,5 ay da hazırlandım ama eğitim
bilimleri temelim vardı (artı matematik ve Türkçe) Ee 2 yıldır da alanımla
ilgili saha da çalışıyorum. Bilgi birikimi illa ki olacaktır. Fakat gerçekten
inanarak isteyince oluyor.
Bu da benim 2020 KPSS serüvenim. Faydalı olabilirse ne mutlu. Mülakat
deneyiminde görüşmek üzere...
Okul Öncesi
Öğretmeni ve Sosyolog

Yorumlar
Yorum Gönder